Are you looking for an experienced and reliable partner to organize your live, virtual and hybrid meetings, conferences and workshops in Switzerland and around the world? Then talk to me →.
Events place people at the centre of attention.
01
Committed Personal Consultation - all coming from one place.
02
Optimization of Costs - thanks to coherent offers and budget transparency.
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Project experience - nationally and internationally.
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In-depth Knowledge - and 25 years of experience.
Services
All services in one – and following your parametres – I manage the complete organisation for your projects and develop the entire planning, conception and implementation process for you, or within a particular sub-section.
"I hold the strings together and make sure everything runs smoothly."
Live event and virtual event organisation, national and international live marketing.
Creation of concepts with the customer, realization of ideas.
Project Management, regular client meetings for the event.
Logistical arrangements for live and virtual events: conference venue, hotel, food & beverage, setup requirements and technology.
Supplier & Vendor Management with professional partners.
Destination Company Management: Social Activities, Dinners, Lunches, Road Shows, Team Building Events, Special Tours.
Budgeting, Controlling and Negotiation.
"An important aspect for a successful event is the perfect execution of personal participant support."
Internal and external communication for participants.
Setting up customer event registration websites, monitoring and updates.
Invitation mailing, follow up.
Hotel Accommodation Management.
Creation of various participant lists and monitoring.
Printed matter, badges, table settings, name cards, certificates, welcome letters, and more.
"Modern, exclusive or industrial in style - a full service or off-location - I will support you with my experience to find the right and safe setting for your event."
Meeting location search, worldwide and local.
Scouting a location for dinner, lunch or standing apero.
Comparison of offers and compilation.
Recommendations for the best location.
Cost breakdown of the individual offers.
Contract negotiations and evaluation.
"Evaluation should not be overlooked, because the response of the participants improves your success."
Survey Feedback: professional set-up, delivery, submission and evaluation.
«Seit der Gründung im Januar 2006 hat die NIC-EVENT GmbH weltweit mehr als 400 Events erfolgreich für die Pharma- und Gesundheitsbranche organisiert und konnte so kompetent einen Mehrwert für das jeweilige Unternehmen bieten.»
Ich habe mir über die Jahre ein umfangreiches und professionelles Netzwerk aufgebaut, aus dem gezielt Locations und Dienstleister im umfassenden Eventbereich ausgewählt werden können, die den massgeschneiderten Wünschen am besten entsprechen. Durch meine jahrzehntelange Praxis kenne ich die Bedürfnisse und die neuen Trends des Eventmanagements genau.
«Die Bewertung sollte nicht vernachlässigt werden, denn die Reaktion der Teilnehmer verbessert Ihren Erfolg.»
Survey Feedback: professionelles Aufsetzen, Verschicken und Auswerten.
«Ob modern, exklusiv oder industriell, Full-Service oder Off-Location – ich unterstütze Sie mit meiner Erfahrung, die richtige und sichere Kulisse für Ihren Event zu finden.»
Suche nach geeigneter Meeting Lokalität, weltweit und lokal.
Suche nach geeigneter Lokalität für Dinner, Lunch oder Steh-Apéro.
Vergleich der Angebote und Zusammenstellung.
Empfehlungen für die beste Lokalität.
Kostenaufstellung der einzelnen Angebote.
Vertragsverhandlungen und Überprüfung.
«Ein wichtiger Aspekt für einen erfolgreichen Event ist die persönliche und perfekte Durchführung der Teilnehmerbetreuung.»
Gesamte interne und externe Kommunikation für die Teilnehmer.
Aufsetzen der Kunden Event Registrierungs-Website, Monitoring, Updates.
Einladungen.
Hotelbuchungen.
Teilnehmer Listenerstellung, Überwachung.
Drucksachen, Badges, Tischsteller, Zertifikate, Willkommensbriefe und vieles mehr.